"Нові технології - це унікальна можливість відійти від шаблону, це ніби чистий ковток повітря"
Г.Токмань
Одним
зі способів цільового використання глобальної мережі на уроках
словесності є веб-квест, який можна віднести як до методу проблемного
навчання, так і до методу проектного навчання одночасно.
Суть цієї технології розкрила у своєму виступі методист РМК Горбанець Л.М. Я лише дещо додам.
Спосіб організації проектної діяльності учнів за допомогою мережевих
ресурсів дуже ефективний, оскільки тут можлива як індивідуальна, так і
спільна робота школярів над вирішенням завдання. Ця технологія :
- дозволяє ефективно організувати різні види навчання (ігрового, проблемного, групового, індивідуального);
- розвиває конкурентність і лідерські якості;
- сприяє розвитку критичного мислення, аналізу, синтезу й оцінювання інформації.
Оскільки "квест" - це своєрідна гра, головоломка, пригода, інтригуючі
моменти тут просто необхідні, навіть у визначенні назв ролей, наприклад:
слідчі, журналісти, шукачі пригод, фольклористи, казкарі,
літературознавці, мовознавці, психологи, експерти і т.ін. Ролей має бути
від двох до п'яти.
У процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання
членів групи вмінням роботи з комп'ютерними програмами та Інтернетом.
Команда спільно підбиває підсумки виконання кожного завдання, учасники
обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети - створення
веб-сторінки.
Перший веб-квест ми провели з учнями на уроках інформатики (оскільки
викладаю інформатику в школі з 2000 року) в рамках Дня Безпечного
Інтернету. Учні були поділені на групи за ролями, отримали завдання і
посилання на Інтернет-ресурси, збирали і опрацьовували зібрані
матеріали. Як результат - на створеній Інтернет-сторінці кожна група
розмістила пам'ятки щодо безпечного використання Інтернету.На уроках української літератури у вересні-жовтні цього навчального року учні 9-11 класів (через те, що дітей у класах 7-10) виконали навчальний проект "Тарас Шевченко і Кіровоградщина". Учні також були поділені на групи за ролями. Кожна група отримала свої завдання та посилання на Інтернет-джерела, де можна знайти необхідну інформацію. Проте, діти настільки захопилися цією роботою, що опрацьовували й матеріали періодичних видань, читали твори, які не вивчаються в межах шкільної програми, зв'язувались із працівниками Кіровоградської обласної наукової бібліотеки ім.Чижевського через офіційний сайт бібліотеки, а ті надсилали електронною поштою необхідні матеріали. Опрацьовані матеріали діти розмістили на тематичному блозі, який створили самостійно. Крім того, ми взяли участь в обласному фестивалі освітніх веб-квестів, який проводив Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, у номінації "Навчальний веб-квест". Результатів цього фестивалю на даний час ще немає.
Комментариев нет:
Отправить комментарий